شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: اولین مرحله اردوی ملی‌پوشان کشتی فرنگی زیرنظر محمد بنا و همراهی مربیانی همچون ناصر نوربخش، ایرج قلاوند، جمشید خیرآبادی و سعید شیرزاد دیروز در تهران به پایان رسید.

 از آن جایی که کشتی فرنگی ایران در المپیک 2008 پکن نتوانسته انتظارات را برآورده کند، به نظر می‌رسد که مربیان تیم‌ ملی در اولین برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال ایجاد تعادل روحی و روانی مناسب و برقراری شرایط ایده‌آل گذشته هستند. مشخصا در این راه آنچه که باید در اولویت قرار گیرد، بازسازی دوباره کسانی است که پرچمدار کسب افتخارات این رشته در چند سال اخیر بوده‌اند و امروز متاسفانه متاثر از بعضی شرایط نمی‌توانند تداومی در پیشرفت‌های خود داشته باشند.

حمید سوریان دارنده 3 مدال طلای جهان ناکام بزرگ این جریان است. او در المپیک شکست خورده، اما تمام نشده است. خیلی‌ها معتقدند که این کشتی‌گیر طلایی اگر در مسیر درستی قرار گیرد و همچون گذشته عمل کند هنوز هم می‌تواند در جهان بی‌رقیب باشد.

اتفاقا این موضوعی است که محمد بنا خیلی خوب آن را فهمیده . سرمربی تیم‌ملی به خوبی می‌داند که بازگشت دوباره سوریان به شرایط خوب گذشته‌اش در حقیقت زمینه‌ساز ایجاد شرایط ایده‌آل برای دیگران است.

سوریان حالا در جمع دعوت‌شدگان به اردو کارهای تمرینی خود را آغاز کرده و مصمم است که همچنان خود رابی‌رقیب  نشان دهد. او تمرینات اولیه را با همراهی نامدارانی نظیر قاسم رضایی و علی محمدی آغاز کرده، اما دوری چهار ماهه از تمرینات بعد از بازی‌های المپیک نشان می‌دهد که ملی‌پوشان این رشته روزهای سختی را درپیش  دارند. اما مهمتر از هر چیزی این است که سوریان و دیگر همراهانش مصمم هستند که به کشتی بازگردند. دوری از تمرینات در تمرین دیروز سوریان با محسن حاجی‌پور عضو تیم‌ملی جوانان کاملا مشهود بود اما دارنده 3 مدال طلای جهان نشان داد که وی قصد فراموش کردن خاطره تلخ المپیک را دارد.

قاسم رضایی ملی‌پوش وزن 96 کیلوگرم ایران در المپیک نیز با محمدرضا اکبری سرشاخ شد. رقیب اصلی او یعنی محمد قربانی نیز در تمرینات آماده‌تر از سایرین نشان داد تا برای گرفتن دوبنده تیم‌ملی منتظر یک غفلت از سوی رضایی باشد که مطمئنا این رقابت به سود هر
دو کشتی‌گیر خواهد بود. علی محمدی ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم هم که همواره از لحاظ تمرین و نظم الگو بوده تلاش می‌کند تا همچنان ملی‌پوش وزن سوم باقی بماند. قرار است مرحله بعدی اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی از روز 25 آذرماه جاری در تهران آغاز شود.

برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی در ابهام

برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی در پرده ابهام قرار دارد. در حالی که حدود دو ماه است از اعلام آمادگی پنج، شش تیم برای حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی صحبت می‌شود، تا به حال حتی یک قرارداد هم در کمیته لیگ به ثبت نرسیده است تا عملا هیچ اقدامی برای برگزاری لیگ فرنگی صورت نگرفته باشد.

با توجه به اینکه برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی نیز آغاز شده است، این احتمال وجود دارد تا لیگ برتر فرنگی به سرنوشت دو سال قبل دچار شده و اصلا برگزار نشود. سال قبل دانشگاه آزاد عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

کد خبر 70118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز